בדיקה תרמוגרפית – בדיקה תקופתית של לוחות חשמל

מערכת שורש  כח כסליו, תשפג  12/22/2022

החיבור של הבית שלנו לחשמל מצריך מאתנו לגלות זהירות ואחריות ולבצע בדיקות תקופתיות אחת לכמה חודשים לבטיחות של לוחות החשמל
.......................

בדיקה תרמוגרפית – בדיקה תקופתית של לוחות חשמל

כולנו רגילים לכך שיש לנו 24 שעות ביממה לאורך כל השנה חיבור לחשמל. למעשה החיבור של הבית שלנו לחשמל מצריך מאתנו לגלות זהירות ואחריות ולבצע בדיקות תקופתיות אחת לכמה חודשים לבטיחות של לוחות החשמל בבית או בבניין הדירות שלנו. בדיקה תקופתית של לוחות חשמל נקראת גם בדיקה תרמוגרפית וחשוב לבצע אותה לפני שמשפצים בית או בניין, לפני מעבר בבית או דירה חדשים וגם לפני החורף.

למה חשוב לבצע בדיקה תרמוגרפית?

חשוב לבצע בדיקה תקופתית ללוחות החשמל בבית שלנו כי בדיקה זו יכולה לסייע לנו לתקן ליקויים שיש בחיבור החשמל בבניין שלנו. כאשר החיבור ישן או כאשר חוטי החשמל וכבלי החשמל ישנים מאוד בדיקה תרמוגרפית, יכולה לגלות שיש להחליף אותם או לחדש חלק מהם. בדיקה זו חשובה מאוד כי היא יכולה לאפשר לנו למנוע מצבים מסוכנים כמו קצר או שריפה כתוצאה מקצר. קצרים יכולים להיות סיבה להתלקחות של שריפה. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא מאיזה חומר ארון החשמל עשוי – עץ או מתכת.

מי רשאי לבצע סריקה תמרוגפרית?

מי שרשאי לבצע סריקה תרמרוגפרית או בדיקה תרמוגרפית הוא אך ורק בודק חשמל מורשה שהוא גם חשמלאי מורשה. מי שנותן את ההרשאה למי מותר לבצע בדיקות ללוחות חשמל ולמי לא זה גם משרד העבודה וגם חברת החשמל. כאשר קורים מקרים חוזרים ונשנים בבית שלנו של הפסקות חשמל או קצרים בחשמל – חשוב לבדוק את לוח החשמל בבית ולוודא שהוא תקין.

מתי יש לבצע בדיקה ללוחות החשמל בבית או בבניין שלנו?

יש לבצע בדיקה ללוחות חשמל בבית או בבניין שלנו בכל אחד מהמקרים הבאים:

-          כהכנה של הבית או הבניין לחורף

-          לפני מעבר לדירה או בית חדשים

-          לפני שיפוצים

-          במצבים בהם יש תקלות רבות בחיבור החשמל בבית או בדירה

-          במקרים של קצרים בחשמל

בכל אחד ממקרים אלו ביצוע בדיקה תרמוגרפית על ידי בודק חשמל מוסמך, יסייע לנו לדעת האם החיבור לחשמל בבית שלנו תקין או לא ואם לא איך אפשר לתקן אותו. כאשר אנחנו רוצים לשכור בית או דירה חשובים מומלץ מאוד לבצע בהם לפני החתימה על החוזה או המעבר בדיקה לבטיחות החשמל בהם.

חשמל זה לא משחק ילדים וזה גם לא דבר מובן מאליו. חיבור לחשמל מאפשר לנו נוחות רבה והרבה מאוד יתרונות מאור לכל אורך שעות היממה, אינטרנט, מחשב, טלוויזיה, חימום וקירור ומה לא? אם אנחנו רוצים להמשיך ולהפיק הנאה מהחשמל בבית שלנו אנחנו חייבים לבצע בו עבודות תחזוקה ולשים לב האם השימוש בחשמל בטוח לנו או לא. בטיחות יכולה לאפשר לנו להרגיש רגועים יותר שהבית שלנו בטוח ושהחיים שלנו לא מצויים בסכנה.